mandag 6. september 2010

Hei! Sorry for dårlig blogging, men jeg har vært veldig opptatt. Det forige innlegget var litt dårlig fordi jeg var veldig trøtt og sliten. MEN mine første uker i USA har vært veldig bra. Da jeg først kom hit oppdaget jeg at jeg ikke hadde noen klær, og dermed dro jeg, Mitch, Chase og Abby på Mall of America. Det var SVÆRT! Overraskende nok var den eneste butikken jeg fant noe på H&M, som også er den eneste butikken jeg så som vi har hjemme også. De første dagene var jeg for det meste sammen med Mitch og på filmkvelder osv med hannes venner. Har allerede fått noen venner jeg kan være sammen med alene uten at det blir kleint. Det er veldig lett å bli kjent med folk her, siden de er veldig åpne og lett å prate med. Det sies at de folkene som bor i Minnesota er de hyggeligste i USA, og det er noe jeg kan tro på. Uansett, etter en uke eller noe sånt dro jeg til skolen å valgte fagene mine. Fagene jeg skal ha 1. Semester er:

German 2
Team Sports
Nutrition and Foods
English 12
US History
Marketing
Child Development Theory 1

2. Semester:
German 2
Strenght training 1
Psychology
English 12
First Aid/CPR
UH History
Ceramics 1

Har også meldt meg på soccer, men er helt latterlig dårlig haha. Skolen er stor, med ca 1600 elever. Selv om den er veldig stor er det veldig lett å finne fram, siden alle "delene" av skolen er delt opp i farger.
For noen dager siden dro jeg, vertsmor, vertsfar og Mitch på en Twins game. Twins er Minnesota sitt baseball lag, så det er veldig stort å dra på en Twins game her. Det var helt sinnsykt masse mennesker der! Ca 40 000 mennesker på en stadium. I går kom jeg og vertsfamilien hjem fra hytta som er en 3 timers kjøretur hjemmefra. Det var veldig artig, vi spilte kort og tubet hele dagen. Jeg fikk møte foreldrene til vertsfaren min også, de var kjempesøte! Jeg glemte kameraet hjemme, så jeg har ingen bilder fra denne helga.
Ellers går alt ganske fint, bortsett fra hjemlengsel som kommer og går. Det er tøft å reise fra alt hjemme og komme til en helt ny plass hvor du ikke kjenner noen. Spesielt å reise fra kjæresten sin.

Her er noen bilder:


Rommet mitt!


Stua


Kjøkkenet


Kjelleren


Litt av The Twins Stadium


Meg og Mitch!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar